Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv zatížení přípojných vozidel na jízdní vlastnosti soupravy
Pečová, Monika ; Bradáč, Albert (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje chování jízdních souprav a to především návěsového typu při prázdném a naloženém stavu. V této práci jsou kromě základních konstrukčních rozdílů jízdních souprav uvedeny mj. vlivy působení bočního větru, vlastnosti pneumatik a důležitost umístění těžiště soustavy a volba typu nápravy na směrovou dynamiku.
Rám přívěsu se sklápěcí nástavbou
Uher, Milan ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem rámu automobilového přívěsu se sklápěcí nástavbou. Její hlavní náplní je pevnostní kontrola nosného rámu, dále pak navržení vhodných konstrukčních úprav včetně jejich přepočtu stavu napjatosti. Pevnostní kontrola rámu je provedena pomocí metody konečných prvků. Součástí této práce je rovněž vyhotovení výkresové dokumentace rámu. Tato diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Kontrola bezpečnostního mechanismu přípojných vozidel
Pantůček, Michal ; Kubín, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou bezpečnostního mechanismu, který je součástí nákladního automobilového přívěsu. Tento mechanismus zajišťuje bezpečné a pevné spojení kontejneru s přívěsem. Přepravovány jsou primárně odvalovací kontejnery dle německé normy DIN 30 722. V úvodní části práce je zpracován aktuální dopravní stav a nehodovost v České republice. Dále jsou definovány legislativní požadavky na bezpečnostní prvky přívěsové techniky pro silniční dopravu. Následuje rešerše průmyslových řešení zajišťovacích mechanismů. Poté byly provedeny výpočty pro zjištění potřebné velikosti zajišťovací síly. Následně byla analyzována kinematika mechanismu. Po kontrole kinematiky byla provedena pevnostní kontrola vybraných prvků mechanismu. Dále byla provedena optimalizace konstrukce příčníku, na kterou navazovala opět pevnostní kontrola. Pevnostní kontroly byly prováděny jak analytickou metodou, tak metodou konečných prvků. Na závěr byla vypracována výkresová dokumentace. Diplomová práce byla zpracovávána ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Rám přívěsu CHTP24 pro přepravu stavebních strojů
Valach, Přemysl ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem rámu přívěsu pro přepravu stavebních strojů. Její hlavní náplní je pevnostní kontrola a návrh konstrukčních úprav včetně přepočtu stavu napjatosti. Pevnostní kontrola rámu je provedena pomoci metody konečných prvků. Součástí této práce je výkresová dokumentace úprav rámu přívěsu. Tato diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o..
Nájezdy pro přívěs pro přepravu stavebních strojů
Dvořáček, Michal ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce na téma Nájezdy pro přívěs pro přepravu stavebních strojů je navrhnout funkční koncepci zadních dělených sklápěcích nájezdů pro přívěs na přepravu stavebních strojů s pásovým a kolovým podvozkem. Nájezdy jsou konstruovány jako dvoudílné, sklápěné hydraulicky. Pomocí vhodného mechanismu musí být zajištěna správná funkce koncového dílu nájezdu při sklápění. Maximální hmotnost přepravovaného stroje činní 21 000 kg a nájezdový úhel je 10°. Tato diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Stanovení silových účinků na nákladním přívěsu
Dragan, Lukáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá stanovením silových účinků na nákladním přívěsu. Přívěs je dvounápravový a jeho celková hmotnost je 18 tun. Cílem práce je analýza základních zatížení působících na přívěs nákladní silniční dopravy. Zatěžovací stavy jsou uvažovány pro stojící a jedoucí vozidlo. Práce se zabývá stanovením základních vztahů pro stojící přívěs, přívěs jedoucí konstantní rychlostí, akceleraci, brzdění, zatáčení a boční vítr. Na závěr práce jsou použity získané vztahy pro výpočet konkrétních výsledků pro zadané a zvolené parametry.
Přívěs pro přepravu formulového vozu
Neuman, Tomáš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem přívěsu pro přepravu formulového vozu SAE a experimentálního vozidla ÚADI formule Ford. V práci je uveden samotný návrh přívěsu v souladu s legislativou České republiky. Dimenzování přívěsu je s ohledem na předpokládaná zatížení. Hlavní náplní práce je pevnostní kontrola navrženého přívěsu.
Rám přívěsu pro přepravu odvalovacích kontejnerů
Vlasák, Ondřej ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní kontrolou rámu třínápravového přívěsu pro přepravu odvalovacích kontejnerů. Celková hmotnost přívěsu je 27000 kg. Tento výpočet je proveden pomocí metody konečných prvků v programu I-DEAS. Dále byla posouzena nebezpečná místa a navržena jejich optimalizace. Součástí této práce je výkresová dokumentace navržených změn.
Studie velkokapacitních nákladních souprav pro silniční dopravu
Božik, Michal ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kubín, Martin (vedoucí práce)
Tato práce je studií velkokapacitních přívěsových a návěsových souprav s celkovou délkou 25,25 metru. Obsahuje přehled a srovnání legislativních poţadavků a přepravní kapacity. Dále uvádí popis jednotlivých souprav, jejich specifických prvků a zhodnocení přínosu nasazení těchto souprav do silničního provozu.
Design minikaravanu
Lob, Dominik ; Paliatka, Peter (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá designem exteriéru a interiéru minikaravanu. Výsledný návrh je vytvořen s ohledem na poznatky z designérské a technické analýzy a přináší osobitý designérský přístup k řešení problematiky. Hlavním cílem práce bylo vyřešit ergonomické a tvarové problémy a zpopularizovat minikaravan na evropském trhu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.